Psychologie a její kontexty, Vol.1, No.2
Pětifaktorový model osobnosti, prosociální chování a empatie u studentů středních a vysokých škol
The five-factor personality model, prosocial behaviour and empathy in secondary school and university students
Mlčák, Zdeněk
Studie pojednává o některých vybraných výsledcích výzkumu pětifaktorového modelu osobnosti,
prosociálního chování a empatických tendencí u relativně početného souboru středoškolských a
vysokoškolských studentů (N = 1454) v kontextu s jejich pohlavím, studijní zaměřeností a
dobrovolnickou zkušeností. Výsledky podporují význam dobrovolnických zkušeností pro rozvoj
osobnosti a jejího prosociálního chování.
Klíčová slova:
pětifaktorový model osobnosti, empatické tendence, dobrovolnictví
This study reflects on selected results of research into the five-factor
personality model, prosocial behaviour and empathetic tendencies in a relatively
large sample of secondary school and university students (N = 1454) in the context
of their sex, field of study and experience of voluntary work. The results emphasize
the importance of voluntary work experience for personality development and prosocial behaviour.
Keywords:
five-factor personality model, empathetic tendencies, voluntary work