Psychologie a její kontexty, Vol.4, No.1
Didaktické a psychologické aspekty výuky psychologie na středních školách
Didactic and psychological aspects of teaching psychology in high schools
Vašutová, Maria; Schneiderová, Anna
Smyslem prezentované studie je upozornit na úlohu didaktiky
psychologie v přípravě budoucích učitelů tohoto oboru. Je věnována modernímu
procesu vyučování a učení, které se opírá o zážitkové učení žáků jako prostředku
jejich osobnostního rozvoje. Na vybraných modelech zážitkového učení dokladuje
jejich přínos ve vzdělávání.
Klíčová slova:
didaktika, psychodidaktika, zážitkové učení, zkušenostní učení, zážitkové vyučování
The purpose of the present study is to draw attention to
role of didactics of psychology in the preparation of future teachers of psychology.
The paper aims on proces of modern teaching and learning, which is based on the
experiential learning of students as a means of personal development. We present
the contribution of experiential learning in education on selected examples.
Keywords:
didactics, psychodidactics, experiential learning, experiential teaching